reklama

ČSOB alebo trampoty s výpisom

V lete sa chystám do USA, na vybavenie pracovného povolenia som potreboval výpis z účtu alebo výpis o stave účtu v anglickom jazyku, na ktorom by malo byť minimálne 750 USD v slovenských korunách. Mám otvorené dva účty - jeden v OTP banke a druhý v ČSOB banke ,ktorá sa hrá na veľkú obchodnú banku a tak som predpokladal, že už s takýmito výpismi určite majú skúsenosti. No bol to omyl............

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)


Vo štvrtok som previedol z dedovho účtu na svoj 25 000 SK aby na ňom bolo dostatok peňazí pre výpis. V piatok poobede som sa vybral do veľkej pobočky ČSOB na Námestí Osloboditeľov v Košiciach (na web stránke ČSOB je uvedená ako tzv. obchodné centrum). Vošiel som dnu cez úzke rotačne dvere, na ktoré si akosi stále neviem zvyknúť , pristúpil som k nenápadnej mašinke, na ktorej si má zákazník zvoliť oddelenie a službu, ktorú potrebuje vybaviť. Ja som si vybral Účty a službu Výpisy. Mašinka mi vytlačila lístok s číslom a mne ostávalo iba posadiť sa a čakať kedy sa konečne, zjaví na informačnom paneli a ja sa budem môcť konečne dostať na vytúžené pracovisko. Neviem ako vás ,ale mňa tento lístkový systém nemá rád, čakám zakaždým minimálne desať min (môj rekord je 25, keď som sa potreboval dostať na oddelenie Investície) a znervózňujú ma ľudia, ktorí chodia len vkladať peniaze a čakajú málokedy. Nakoniec sa moje číslo zázračne zjaví na paneli a ja pristupujem na pracovisko, na ktorom bliká moje číslo. Mladej pracovníčke vysvetľujem, že potrebujem ešte dnes výpis z účtu alebo výpis o stave účtu v angličtine (vyberiem si to, čo je lacnejšie). Vidím jej úľak v očiach a následné pobehovanie od pracovníčky k pracovníčke u ktorých sa informuje ako na to, každá jej však radí čosi iné. Nakoniec sa vracia a hovorí mi ,že to bude stáť 250SK (dosť veľa na to, že mám Junior Konto) a bude to tak za 1 hodinu lebo to robí nejaká pani (asi jediná osoba s obstojnou angličtinou), medzitým sa ma pýta, či viem po anglicky a čo tam presne má byť (asi dúfa, že si ho napíšem aj sám). Podpisujem žiadosť o výpis a pýtam sa, koľko peňazí mám na účte. Dozvedám sa ,že platba neprebehla, hoc bola v rámci jednej banky a mala tam byť už včera. Nakoniec som sa s pracovníčkou dohodol, že ako náhle mi peniaze prídu a výpis bude hotový, zavolá mi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cestou domov rozmýšľam, kde sa stala chyba prečo platba neprebehla.......... Zvoní mi telefón a z banky mi oznamujú, že platba nemohla prebehnúť lebo som na dedovom účte nechal primalý povinný minimálny zostatok ( na svojom účte mám 200Sk no netušil som, že na dedovom účte je 500SK) síce ho oni znížili aby mohla prebehnúť platba, ale žiaľ pracovníčka ma informuje, že výpis nie je možne urobiť ešte dnes.

Tak sa vraciam nahnevaný do banky. Zase mašinka, lístok, čakanie dostávam sa k pracovníčke, ktorej hovorím o svojej situácii. Pracovníčka pri počutí čarovného slovíčka výpis z účtu v anglickom jazyku sa tiež preľakne a odporučí, aby som to doriešil s kolegyňou, u ktorej som vypisoval žiadosť, a tak mám vyčkať - už bez lístka - kým ma nezavolajú. Nudné čakanie sa snažím vyplniť sťažovaním sa o mojej situácii u prísediaceho známeho, čo počujú aj okolo sediaci a pracovníčka za najbližšou prepážkou. Keď sa mi prihovára neznámy muž sediaci vedľa a hovorí mi o súdnych sporoch s bankou klientov českej ČSOB, odrazu prichádza pracovníčka (zhoda náhod alebo to už nemohla počúvať zneucťovanie jej zamestnávateľa) a posiela ma pracovisko, kde už na mňa čakajú. Dozvedám sa to čo v telefóne - výpis bude až v pondelok. Som nahnevaný prečo musím čakať do pondelka, keď v iných bankách (Tatra banka, Slovenská Sporiteľňa kde mojej budúcej spolucestujúcej bol výpis o stave účtu v angličtine vystavený za pár minút a za poplatok 100SK ) sú schopní to urobiť v ten istý deň. Žiaľ v ČSOB majú takéto nariadenia a výpis sa dá urobiť len za predchádzajúci deň. Pracovníčka ma ubezpečuje ,že v pondelok na 100% výpis bude a tak jej hovorím, že keďže ho potrebujem čím skôr, tak prídem ráno na ôsmu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je pondelok, mám hektický deň, čakajú ma dve zápočtové písomky a dúfam, že banku vybavím čo najrýchlejšie. Dnes mi naozaj nič nevychádza - mešká autobus, a tak do banky prídem až na pol deviatu. Vojdem dnu a pripadám si ako v banke duchov: nikto nikde, okrem 2 pracovníčok. Lístok ani neberiem -veď to by som sa teda zase načakal. Idem rovno k pultu a pýtam sa na výpis. Pracovníčka mi oznamuje, že je to ľúto, ale práve sa tlačia a bude to tak za hodinu. Aby to nevyzeralo tak beznádejne, vybehne na 1 poschodie po kopčisko výpisov, aby bolo vidno, že nájsť ten môj nebude jednoduché. Som nahnevaný no nemôžem čakať - je už 8:50 a o 9:10 mi začína zápočet. A tak si vynútim, aby mi výpis doniesli na pobočku blízko mojej školy, pretože nebudem mať čas trepať sa znovu späť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na zápočet síce meškám, no cez prestávku mám telefonát z banky ,že výpis už priniesli. A tak si ho cez voľnú hodinu idem vyzdvihnúť a hneď odovzdať do agentúry, sprostredkujúcej môj pobyt v USA.

V agentúre sa na mojej príhode dobre zasmejú, že si z toho nemám nič robiť pretože jedna ich klientka mala problém s výpisom v Slovenskej sporiteľni (práve v tej, kde to mojej spolužiačke urobili bez problémov za 100SK) ,kde im to tiež nejako trvalo ,ale stálo ju to len 30SK.............

Teda čo pracovník to iný poplatok a prístup.........mal niekto z vás podobné trampoty s bankou?

Martin Pirina

Martin Pirina

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mladý študent zaujímajúci sa o všakovaké vecičky okolo seba... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáCestovanieObchodPoviedkyNázory a postrehySvet

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu